Fit&Sexy

Gimnastyka twarzy i szyi dla gładkiej skóry

mar 09, 2016 przez

Chcesz aby Twoja twarz i szyja wyglądały pięknie, zdrowo i młodo? Pielęgnuj je odpowiednimi kosmetykami, stosuj dietę i nawadniaj organizm. Pamiętaj też, by wykonywać gimnastykę twarzy i szyi.

01

Ćwiczenia twarzy to seria zabawnych min, podczas których napina się i rozluźnia mięśnie, składa usta w dzióbek do pocałunku, wysuwa język czy rozszerza oczy. Ten rodzaj gimnastyki można robić w każdej chwili, np.: słuchając muzyki czy oglądając film. Poprawia krążenie krwi, skóra staje się lepiej ukrwiona, jędrna i napięta, rysy twarzy stają się łagodniejsze, a zmarszczki mniejsze.

Pamiętaj, by wykonywać ćwiczenia na obie strony twarzy i szyi. Nie naciągaj skóry, ćwicz tylko mięśniami. Jeśli odczuwasz ból, zakończ ćwiczenie. Na początku wykonuj ćwiczenia przed lustrem aby obserwować pracę mięśni.

Podbródek

03

1. Usiądź z wyprostowanymi plecami i głowę wysuń do przodu. Otwórz usta i wysuń dolną szczękę tak daleko jak to możliwe, następnie ją cofnij. 2. Otwórz usta i przesuwaj dolną szczękę z jednej strony na drugą. 3. Unieś podbródek tworząc napiętą linię między szyją i brodą. Plecy trzymaj wyprostowane. Mocno przyciśnij język do podniebienia. Rozchyl lekko zęby i usta. Napięcie przytrzymaj przez pięć sekund. Rozluźnij twarz. 4. Rób skłony głową w przód i w tył. 5. Powoli wykonuj krążenia głową. 6. Zaciskaj usta i mocno uśmiechaj się tak, by mięśnie podbródka się napięły.

Czoło

1.Palce wskazujące połóż powyżej brwi na całej ich długości i pociągnij skórę w górę. Napięcie utrzymaj 3-5 sekund. Powtórz ćwiczenie 8-12 razy. 2. Palce wskazujące połóż przy wewnętrznych końcach brwi i przyciśnij. Spróbuj zmarszczyć brwi i pokonać opór stawiany przez palce. Powtórz 5 razy.

Policzki

1. Nadymaj policzki i wypuszczaj powietrze, silnie napinając mięśnie, potem je rozluźnij. 2. Połóż palce po obu stronach ust i rozciągnij na boki. Jednocześnie próbuj jak najmocniej ściągać usta, potem rozluźnij. 3. Uśmiechnij się szeroko otwierając usta. Otwórz oczy tak, jakbyś się dziwiła. Wytrzymaj tak 5-10 sekund.

Oczy

Patrz w górę, w dół, w lewo, w prawo. Kręć gałką w lewo, potem w prawo. Ćwiczenia możesz wykonywać mając otwarte lub zamknięte oczy. Usta

02

1. Wyraźnie wymawiaj samogłoski: a, e, i, o, u, y. Następnie sylaby: ró-że, ro-gi, mu-ły, bu-ła. 2. Układaj usta w rybkę. Wysyłaj całusy w przestrzeń głośno i intensywnie.

Szyja

1. Usiądź, wyprostuj plecy, ręce swobodnie opuść. Wykonuj głębokie skłony szyi raz do tyłu, a potem do przodu. 2. Połóż dłonie na dekolcie tuż pod szyją. Odchyl głowę do tyłu aż poczujesz napięcie w szyi. Wytrzymaj 20 sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Odchyl głowę do prawego boku, wytrzymaj 20 sekund, następnie odchyl ją do lewego boku. 3. Powoli opuść głowę do klatki piersiowej i przytrzymaj 3-5 sekund. Unieś głowę i odchyl ją do tyłu jak najdalej. Unieś podbródek w górę i utrzymaj napięcie 2-3 sek. Powtórz 8-12 razy.

Gimnastyka twarzy i szyi przynosi rezultaty, jeśli jest systematycznie stosowana. Żeby dodatkowo stymulować mięśnie i poprawić mikrokrążenie, możesz też wykonywać masaż twarzy i szyi.

Print Friendly